• nl

Frequently Asked Questions


Due to the Corona virus, the government asks for limitation of social contacts as much as possible.
Although we are aware that there is still a great need for our members to continue training, we must take our responsibility and we will close Clubsportive until further notice.
We believe it is our responsibility to protect our members and our employees.

We are very sorry that you can not use the gym, but we hope for your understanding.

Take good care of yourself and those around you during this time.
Keep an eye on our social media channels to get workout tips to stay active at home.

We are confident that these national measures will cause the virus to pass quickly and that we will all come out stronger than before.

Stay safe and hope to see you soon.

Team Clubsportive

COVID-19


– For English see below –

Hoe lang blijft Clubsportive gesloten?
Vooralsnog zal Clubsportive gesloten zijn tot 19 mei 2020, Clubsportive zal
haar members per e-mail en social media informeren over eventuele wijzigingen
die op basis van de maatregelen van de overheid plaats zullen vinden.

Wat kan ik doen om fit te blijven?
Als Clubsportive member willen we je graag ondersteuning bieden die je nodig hebt.
Via onze app is een breed scala aan workout video’s beschikbaar en via ons IGTV kanaal
worden er live workouts gegeven. Ook is een speciale pagina op onze website met workouts die je overal kan uitvoeren.

Kan ik mijn membership/upgrades wijzigen vanwege de COVID-19 maatregelen?
Voor wijzigingen aan je membership zijn dezelfde voorwaarden als gebruikelijk van toepassing.
Deze kan je terugvinden in onze algemene voorwaarden.

Wordt er compensatie gegeven n.a.v. sluiting van Clubsportive?
Wij begrijpen dat er vragen zijn omtrent het abonnement aangezien er geen gebruik kan worden gemaakt van de gym. Toch is het heel erg belangrijk voor ons dat we geen members verliezen. In deze onzekere tijden, is het voor iedereen belangrijk om elkaar te steunen.

Daarom hebben wij 2 mogelijkheden voor jouw membership:

CLUBSPORTIVE PREMIUM AMBASSADOR
Maandelijkse kosten blijven hetzelfde.

Om jou te bedanken voor deze steun, bieden wij het volgende aan: 

Clubsportive Goodiebag t.w.v. €99,-
XXL Nutrition Box t.w.v. €75,-
Mogelijkheid om jouw membership te bevriezen voor 14 achtereenvolgende dagen in 2020
Wekelijkse 30 min consult met een van onze trainers

CLUBSPORTIVE SUPPORTER

Maandelijkse kosten worden €29,- zolang Clubsportive gesloten is.

Om jou te bedanken voor deze steun, bieden wij het volgende aan:

Dagelijkse toegang tot home workouts in de Clubsportive app
Dagelijkse toegang tot Live Instagram Workouts
Dagelijkse home workouts door onze trainers.

Mail gemist? Geef alsnog je keuze door. 
Klik hier

Kan ik mijn abonnementskosten terugvorderen of een schadevergoeding eisen omdat ik nu niet gebruik kan maken van de gym?
Nee, dit is niet mogelijk. De COVID-19 situatie is een situatie van overmacht waardoor de abonnementskosten niet kunnen worden terug gevorderd en/of een schadevergoeding kan worden geëist.

Kan ik mijn membership gewoon bevriezen?
Op basis van de huidige situatie kunnen we helaas je membership niet zomaar bevriezen.
Hiervoor gelden onze gebruikelijke voorwaarden.

Ik ben net lid geworden, kan ik mijn membership nog herroepen?
Ja, dit is nog mogelijk. Hiervoor gelden onze gebruikelijke algemene voorwaarden.

Ik wil opzeggen. Kan dit direct of pas aan het einde van mijn membership?
Wat jammer om te horen dat je je membership op wil zeggen.
Voor een opzegging gelden onze gebruikelijke voorwaarden en opzegtermijn.

Ik heb periodieke afspraken bij de fysio en/of mijn personal trainer.
Clubsportive is dicht tot 19 mei 2020.
Je zal zelf moeten overleggen met je fysio of personal trainer wanneer jullie het traject gaan hervatten.

– English –

How long will Clubsportive be closed?
For now Clubsportive will remain closed until May 19th, unless the government extends this closure.
We will stay in contact over e-mail and on all our social media accounts about any changes regarding the measures the Government will take.

What can I do to stay in shape?
We want to help our Clubsportive members with tips and home workouts you need to stay fit.
We offer home workouts so you can stay fit at home. A wide range of workout videos is available via our app and you can participate in live workouts via our Instagram

Can I change my membership/upgrades due to the COVID-19 measures?
For any changes regarding your membership, there will be the
same conditions as usual, which can be found in our terms and conditions.

Will there be some sort of compensation due to tot the closing of Clubsportive?
We understand that there are questions about the membership since you cannot use the facilities of Clubsportive. On the other side, it is crucial for our business that we do not lose you as a member. In these uncertain times, for you and for us, we tried to find a suitable solution.

Let’s make it our story together. We have to support each other in times like this.

Therefore we would like to offer you the following options:

CLUBSPORTIVE PREMIUM AMBASSADOR

Monthly membership costs remain the same.
To thank you for supporting us during these times we would like to offer you:

Clubsportive Goodiebag worth €99,-
XXL Nutrition Box worth €75,-
Freeze your account for 14 consecutive days in 2020
Weekly 30 min consult with one of our trainers 

CLUBSPORTIVE SUPPORTER

Your monthly membership costs will be € 29,- as long as Clubsportive remains closed.

To thank you for supporting us during these times we would like to offer you:

Daily access to home workouts in the Clubsportive app
Daily Live Instagram Workouts
Weekly 30 min consult with one of our trainers

Missed the e-mail? Please confirm your choose
by clicking here

 

Can I reclaim my subscription costs or claim compensation since I cannot make use of the gym at the moment?
It is not possible to reclaim your subscription costs or claim compensation during the period the gym is closed.
The COVID-19 is a situation of force majeure, as a result of which the subscription costs
cannot be claimed back and / or compensation can be claimed

Can I freeze my membership?
Based on the current situation we will not freeze memberships. The usual terms and conditions apply.

I just joined Clubsportive, can I still cancel my membership?
Yes, it is still possible to cancel your membership. For this please consult our terms and conditions, as usual.

I want to cancel my membership. Can it be done with immediate effect or only at the end of my membership?
Sad to hear that you want to cancel your membership. For cancellations, we still follow our usual terms and conditions and our usual cancellation period.

What should I do with my personal trainer/ physiotherapist?
Clubsportive will remain closed until May 19th. Please contact your personal trainer/physiotherapist.